Lemminkäinen myi Kajaaniin rakennettavan hoivakotikiinteistön

LEMMINKÄINEN OYJ                                                   LEHDISTÖTIEDOTE 22.9.2011 klo 13.00

LEMMINKÄINEN MYI KAJAANIIN RAKENNETTAVAN HOIVAKOTIKIINTEISTÖN

Lemminkäinen on myynyt Kajaaniin rakennettavan hoivakotikiinteistön EPI Healthcare I Ky:lle. Ostaja on Evli Property Investments Oy:n hallinnoima, suomalaisiin hoiva-alan ja terveydenhuollon kiinteistöihin sijoittava kiinteistöpääomarahasto. Osapuolet sopivat, että kauppahintaa ei julkisteta.

Omalle tontille rakennettavan kiinteistön kokonaispinta-ala on 3 000 m². Rakennus otetaan osittain käyttöön keväällä 2012, ja se valmistuu lopullisesti syksyllä 2012.

Aluejohtaja Matti Pätynen
Lemminkäinen Talo Oy, Kuopio
matti.patynen@lemminkainen.fi

Investment Manager Jussi Rouhento
Evli Property Investments Oy
jussi.rouhento@evli.com

NASDAQ OMX Helsinki Oy

Lemminkäinen-konserni toimii rakentamisen kaikilla osa-alueilla. Konsernin toimialat ovat talonrakentaminen, infrarakentaminen ja talotekniikka. Liikevaihto vuonna 2010 oli noin 2,0 miljardia euroa, josta kansainvälisen liiketoiminnan osuus oli noin neljännes. Konsernin palveluksessa työskentelee keskimäärin 8 000 henkilöä. Lemminkäinen Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.