Lemminkäisen talotekniikkaliiketoiminnan myynti päätökseen ja muutos Lemminkäisen johtoryhmässä

LEMMINKÄINEN OYJ                PÖRSSITIEDOTE          13.6.2014 KLO 16.30

LEMMINKÄISEN TALOTEKNIIKKALIIKETOIMINNAN MYYNTI PÄÄTÖKSEEN JA MUUTOS LEMMINKÄISEN JOHTORYHMÄSSÄ

Lemminkäinen on tänään saattanut päätökseen talotekniikkaliiketoimintansa myynnin Are-konsernille. Lemminkäisen ja Aren sopimus Lemminkäinen Talotekniikka Oy:n koko osakekannan myynnistä allekirjoitettiin 14.5.2014, ja Kilpailu- ja kuluttajavirasto on hyväksynyt kaupan. Velaton kauppahinta on 60 miljoonaa euroa. Lemminkäinen kirjaa kaupasta noin 25 miljoonan euron myyntivoiton kuluvan vuoden toiselle neljännekselle.

Talotekniikkaliiketoiminta siirtyi Aren omistukseen tänään. Samalla Suomen talotekniikka -liiketoimintasegmentin johtaja Marcus Karsten jättää tehtävänsä Lemminkäinen-konsernin johtoryhmän jäsenenä.

Lemminkäinen tiedotti yrityskaupasta aiemmin 14.5.2014 ja 3.6.2014.

Ilkka Salonen, talous- ja rahoitusjohtaja

Puh. 02071 54524
ilkka.salonen@lemminkainen.com

NASDAQ OMX Helsinki Oy